Maak zelf jouw Marketing Strategie voor Ondernemers


Met de online cursus leer je jouw onderneming effectief onder de aandacht brengen met strategische marketing.

Schrijf je in met €1300,- korting voor de e-learning waar je alles leert over marketing strategie voor jouw bedrijf.

Beste ondernemer,

Een paar vragen voor jou:

  • Heb je het gevoel dat je eigen marketing weggegooid geld (en tijd!) is. Je hebt geen idee hoe effectief jouw geld besteed wordt in Facebook, Google en LinkedIn.

  • Heb je besloten dat je 2x per week een social media post moet doen, maar zit je meestal naar het scherm te staren omdat je niet meer weet wat je moet doen om op te vallen?

  • Ben je constant op jacht naar nieuwe klanten, die steeds minder komen aanwaaien en moeilijker doen dan ooit?

  • Is je markt of industrie heel langzaam aan het groeien, of misschien wel helemaal niet? Maakt het vooruitzicht 5 jaar verder je bezorgd over het bestaan van je bedrijf?

  • Maak je je zorgen dat je concurrenten… of zo’n totaal niet aan te zien komen nieuwe speler, jouw markt straks UBERheerst? 


Als je één van bovenstaande vragen met "Ja" hebt beantwoordt, dan hebben wij een weg door het moeras voor je...




Maar eerst nog één vraag! (echt, eentje nog)

Heb je wel een marketingstrategie? En… weet je wel wat dat eigenlijk is?

In het geval dat je dat niet precies weet, een korte uitleg zoals het op Wikipedia staat: 

Marketingstrategie is een proces waarmee een organisatie haar beperkte middelen kan concentreren op de grootste kansen om de verkoop te verhogen en een duurzaam concurrentievoordeel te behalen.

Simpeler gezegd: een goede marketing strategie zorgt voor meer klanten dan je concurrent tegen de laagst mogelijke kosten.

Het is hét geheim om jouw klanten super enthousiast te maken om met jouw bedrijf in contact te komen.

Belangrijker nog… een marketingstrategie start bij je eigen bedrijf, zodat je daarna beter weet hoe je met jouw klanten het best kunt communiceren.

Het feit is, bijna elke ondernemer heeft wel geld gegooid in het boosten van een post op Facebook of een advertentie op Google. Maar bijna geen enkele startende ondernemer doet dat met een uitgedacht plan. Ze gooien hun product blind op het internet en hopen dat iemand het koopt.

En dat is hoe jij het anders gaat doen.




Met het certificaat van The Impact Project op zak weet jij hoe jouw marketing het best zal werken.

Daarmee krijg je wat elke onderneming wil:

Meer klanten…
Die precies willen kopen wat jij hebt…
tegen minder kosten!

Dat is een flinke belofte. We weten het.

Maar we zien het steeds gebeuren binnen The Impact Project

Strategische marketing

Als je jouw bedrijf wil laten groeien, dan heb je een bewezen strategie nodig. Een strategie die steeds nieuwe klanten binnenhaalt.

Een systeem dat constant klanten binnenhaalt die meer dan bereid zijn om bij jouw bedrijf te kopen omdat jouw bedrijf precies past binnen hun (duurzame) DNA… 

…dan heb je de code gekraakt om jouw bedrijf te laten groeien.

Je weet dan welke boodschap jouw klanten overtuigt, en dat is precies wat je kunt na het volgen van onze cursus.

De e-learning bestaat uit 5 modules, die je stap voor stap meenemen in het opstellen van jouw marketingstrategie.

Marketing 3.0

Module 1 is het hart van de e-learning

Je leert eerst stap voor stap hoe je de kern van jouw bedrijf beschrijft. Hierin leer je:

Jouw what/how/why vaststellen. Je leert over de Golden Circle van Simon Sinek. Omdat “People don’t buy what you do, they buy why you do it.”

het bepalen van je kernwaarden, zodat je makkelijk strategische beslissingen neemt als bedrijf. Deze kernwaarden gebruik je binnen je bedrijf, maar ook om duidelijk te maken aan de buitenwereld wat jouw bedrijf belangrijk vindt. Als je deze helder hebt, is een originele slogan zo bedacht.

het vaststellen van je missie, zodat je helder hebt wat je wil betekenen voor je klant. Heb je dat heel duidelijk omschreven, dan kun je dat gebruiken in al je marketing uitingen. Waarschijnlijk is jouw missie alleen al voldoende om je klanten te overtuigen dat jij het beste met ze voor hebt!

een visie maken voor de toekomst van je bedrijf, zodat je weet welke stappen je moet nemen om tot een succesvolle onderneming te groeien.

Unique Selling Points te formuleren, zodat jij kunt laten zien waarin je beter bent dan je concurrent

Hoe je een merkbelofte maakt, waarmee je klanten zich veilig voelen om bij jou te kopen.

Missie

Van moedeloos naar gemotiveerd ondernemen

Wist je dat bedrijven die een missie hebben veel harder groeien dan bedrijven zonder een missie? 1681% groei voor bedrijven mét een missie tegenover 118% groei voor bedrijven zonder een missie.

Deze module is de allereerste stap om precies te bepalen waarom jij de beste oplossing bent voor het probleem dat jouw klant heeft. De module bevat filmpjes, tekst en uitleg en opdrachten waarmee jij de basis legt voor jouw marketing strategie.

Als je van moedeloos naar gemotiveerd ondernemen wilt, is dit de belangrijkste eerste stap die je kunt zetten.

Wanneer je de online cursus zelf doet, kost deze €449,-

Impact Module

Module 2 leert je wat impact maken is, en hoe dat jouw bedrijf uniek maakt

Voor ons is dit een heel belangrijke boodschap. Wij bieden onze flinke korting aan omdat deze lessen er in zitten. Omdat we willen dat iedere ondernemer ze leest en er over nadenkt.

Leer hier hoe je met jouw product of dienst impact kunt maken op mens, milieu en de economie. En dan hebben we het over positieve impact!

Ondernemers hebben de kans om de wereld mooier en beter te maken. In onze cursus leer je wat impact is, en hoe je aan je klanten kunt laten zien hoeveel impact je maakt.

Studie na studie laat zien dat de klanten van nu - Generatie Z - zich heel bewust zijn van de impact die ze maken met hun aankopen.

94% van hen vindt dat bedrijven moeten helpen om sociale problemen aan te pakken

76% zegt dat ze iets gekocht hebben om bij te dragen aan de impact waarvoor dat bedrijf staat

In the Impact Project laten we zien hoe jij impact ook kunt gebruiken als een unieke verkoopkans. Net zoals:

  • Tony Chocolonely veel duurdere chocoladerepen verkoopt dan Mars ooit zou kunnen, omdat ze een goed verhaal hebben. 100% slaafvrije chocolade moet de norm worden.

  • Ben & Jerry’s met hun missie sociale rechtvaardigheid ondersteunen, het klimaat helpen beschermen en duurzame voedselketens bevorderen.
  • Waarom de module Impact jou een korting van €1300,- oplevert

    The Impact Project is onderdeel van Ten Stripes, waar wij marketingstrategieën voor ontbijt eten. Wanneer we een live sessie met klanten doen om hun strategie uit te zetten, kost dat gemiddeld zo’n €10.000,-.

    Daarbij zijn we vele uren kwijt samen met de klant om te doorgronden wat hun bedrijf doet en waarom, en hoe we dat goed kunnen vertalen naar een strategie voor de toekomst.

    Deze online cursus doe je zelf, de kosten zijn dan natuurlijk veel lager omdat er geen experts zijn die alles voorkauwen. Daarom rekenen we voor deze cursus €1749,-

    Maar omdat wij als missie hebben om impact ondernemen de norm te maken, geven we ondernemers die de impact module doen nog eens €1300,- korting.

    Beloof je ons wel dat je deze module heel serieus neemt?

    Storytelling Module

    Vertel een episch verhaal

    Elk goed verhaal heeft een paar elementen die er altijd in zitten. Star Wars, The Lion King, Lord of the Rings of zelfs de Bijbel. Allemaal gebruiken ze deze elementen. Altijd zorgt het voor een meeslepend verhaal: Storytelling.

    Advertenties, teksten op je website, berichten op social media… het zijn niets anders dan verhalen. En hoe beter die verhalen zijn, hoe meer je verkoopt.

    Bij Ten Stripes, de drijvende kracht achter The Impact Project, zijn we meesters in storytelling en hoe je dit gebruikt in de Customer Journey. We leren jou in deze module:

  • welke elementen je altijd moet gebruiken in je teksten, zodat je klanten weet te overtuigen van jouw verhaal

  • waarom klanten feiten en cijfertjes saai vinden en waarom een verhaal veel beter verkoopt.

  • Hoe je jouw doelgroep beschrijft door middel van een bewezen strategie

  • Welke fases de klant doorloopt voor hij iets koopt bij jou - de customer journey -, zodat je voor elke fase het juiste verhaal kunt vertellen
  • Content Module

    Maak onweerstaanbare content in elke fase van de customer journey

    Jij zit vast ook te zuchten als je weer een idee nodig hebt voor op social media. Wat moet je nu weer gebruiken? Gewoon maar een afbeelding van je product, hoewel je weet dat niemand daar op reageert.

    Wat als we je vertellen dat er een betere manier is om content te maken waar je klanten blij van worden?

    Teksten die je klanten steeds meer aan je binden, dieper de funnel intrekken, tot ze uiteindelijk bij jou iets kopen.

    Je leert in deze module:
  • Analyseren welke kanalen het beste bij jouw onderneming past
  • Wat een contentkalender is en hoe je die kunt maken
  • Welke fase van de klantreis je kunt aanspreken
  • Welke Tone of Voice bij jouw bedrijf past
  • 1001 ideeën om content te maken

  • Na deze module ben jij in staat om interessante blogs te schrijven op je website, je social media te voorzien van waardevolle informatie en hoef je niet elke ochtend meer na te denken over wat je op instagram of LinkedIn gaat zetten.

    Meten = Weten Module

    Maak je resultaten schaalbaar

    De laatste module is onmisbaar in het succes van je marketing strategie. Als je…

    … alles goed hebt staan over de kern van jouw bedrijf
    … nagedacht hebt over impact maken en hoe jij dat kunt doen
    … de storytelling geperfectioneerd hebt
    … ten alle tijden weet welke verhalen je moet vertellen en op welk kanaal

    dan is er nog één laatste ding te doen. En dat is meten en bijsturen zodat je resultaten steeds beter worden.

    De laatste stap van The Impact Project leert jou wat je dan allemaal moet meten, en met welke programma’s je dat doet. Leer hoe je Key Point Indicators (KPI’s) opstelt en kunt bijsturen op basis van je resultaten.

    Onze modules zijn niet los te koop

    Elke module bouwt op de vorige, met uitzondering van de impact module. En de hoge korting van €1300,- krijg je alleen als je de impact module erbij neemt. Zo stel je een marketingstrategie op die we zelf ook gebruiken voor ons bedrijf. Bij Ten Stripes, de motor van TIP, werken ook ondernemers met een eigen bedrijf. Elke dag bouwen wij volgens deze principes onze ondernemingen tot grotere hoogte. Daar kan geen marketeer vers uit de schoolbanken tegenop. Schrijf je vandaag nog in voor The Impact Project en start met het maken en implementeren van jouw marketingstrategie.